dinsdag 13 oktober 2009

Wat is Affiliate Marketing?

Wel, volgens de defenitie op wikipedia is dit het volgende:

Affiliate marketing is een manier van online marketing waarbij de webwinkel (adverteerder of merchant) de affiliate (uitgever/webmaster) betaalt voor elke bezoeker, lead of sale die hij genereert via zijn/haar website of zoekmachine campagne.

Volgens verschillende marketing-blogs is het echter één van dé manieren om een hogere omzet te halen.

Zelfs als niet marketeer begrijp ik na het lezen van al de blogs hierover wel wat de bedoeling is. Wat me nog niet 100% duidelijk is, is wat de kostprijs van zoiets is.

Goedgelovig als ik ben zou ik zeggen: jij verkoopt --> zij krijgen iets.

Praktijk zal ons waarschijnlijk leren dat er allerlei stevige opstart kosten moeten betaald worden enz.

Ik weet het niet dus daarom probeer ik het best gewoon even uit.

Ondertussen heb ik twee Belgische aanbieders gevonden, er zijn er nog maar ik begin met deze:

http://www.tradetracker.com/
http://www.testnet.be/

Ik heb op beide sites doorgeklikt naar de 'Vraag meer info' pagina en ben eens benieuwd wat ze aan te bieden hebben.

Wat lezers weten (en zij niet) is dat ik geen geld heb om peperdure campagnes te lanceren dus ik ben benieuwd wat ze mij kunnen aanbieden.

Groeten

Kristof

Geen opmerkingen: