maandag 22 september 2008

Opstarten van een link directory

Onlangs ben ik begonnen met een blog over een hobby van mij: fietsen.

Het schrijven en layouten van deze blog is absoluut geen probleem. Ik had al hosting en voor het bloggen zelf heb ik Wordpress gedownload. De installatie is een fluitje van een cent en voor je het weet ben je aan het bloggen.

So far so good, hoor ik jullie al denken en inderdaad.... so far, so good.
Maar dan?
Ik heb nu een mooie blog die twee tot drie maal per week geupdate wordt met artikels die me interesseren en daarbij nog mooie fotos enz.
Maar dan zit je daar met je blog!

Buiten enkele vrienden die ook meerijden is er geen kat die je blog bezoekt!

Dit kan toch niet de bedoeling zijn dacht ik toen. Na een beetje googelen had ik een hele resem tips: metatags voor zoekmachines gebruiken, google sitemap gebruiken, aanmelden bij technorati, gebruik social buttons én meld je bij zoveel mogelijk link directories aan...

Al die tips heb ik uiteraard direct geprobeerd en inderdaad, het resultaat is er. Alles wat met zoekmachines te maken heeft ging nogal vlot en als er nu iemand zoekt naar één van de onderwerpen die ik beschreven heb, is er kans dat die via Google op mijn site komt. Dit heeft gezorgd dat ik momenteel tussen de 20 en 50 bezoekers per dag heb. Toevallige passanten en in heel uitzonderlijke gevallen iemand die echt zocht wat ik gepubliceerd heb. Niet vet dus!

Dan bleef nog de tip van de link directories over. Ook daar ben ik als een gek mee aan de slag gegaan. Via Google vind je honderden van die spullen! Jammer genoeg allemaal in het engels en zoals te verwachten is er geen enkele Amerikaan geinteresseerd in één of andere Nederlandstalige blog over fietsen! Daar was ik dus ook al helemaal niks mee.

Het is eigenlijk toen dat ik het idee voor mijn nieuw project heb gekregen.... Ik maak gewoon zelf een link directory voor blogs... In het Nederlands!

Vanaf dan was het nog even zoeken naar een geschikt script hiervoor en voila: www.bloogle.be

De opzet en het idee zijn er dus al!
Nu is het dus nog een kwestie van de blog-promotiesite zelf gepromoot te krijgen.

Daarvoor vind je op internet honderden tips op allerlei marketing sites die , de één al maar dan de ander, allemaal beweren van het warm water uitgevonden te hebben!

Ik ga dus één voor één alle promotie tips proberen en hou jullie via dit blog op de hoogte van het resultaat.

Groeten

Kristof

Geen opmerkingen: